WAAROM Club forward?

Mijn struggles

Al vanaf mijn jeugd ben ik, Angeline, een fanatieke sporter. Tot aan mijn 12e heb ik mij vooral bezig gehouden met klassiek ballet, jazzballet, stijldansen voor kinderen en in mijn vroegste jaren heb ik zelfs geprobeerd om dansmarieke te worden. Op mijn 12e ontdekte ik judo. Een jaartje volgehouden om op mijn 15e terug te keren. Het werd judo en karate! Dit binnen een fantastische club waar iedereen elkaar kende en sfeer naast hard werken erg belangrijk was. Er was respect voor de leraar, voor de judomat en voor elkaar. Inmiddels had ik een bestuursfunctie binnen de club achter de rug en was ik trainer geworden. Op mijn 34e, , ik trainde voor mijn 3e dan judo en 2e dan karate, veranderde alles. 

Mijn benen vielen letterlijk uit

Mijn man en ik waren een weekendje weg toen ik van de een op andere minuut door mijn benen zakte. Die waren letterlijk uitgevallen. Het herstelde zich vrij snel maar toch niet helemaal. In de maanden die volgde vielen mijn benen nog een keer uit, voelde ze steeds vreemder aan en kon ik steeds minder. Onderzoeken volgde, allen met minder prettige vooruitzichten. Toen men het antwoord schuldig moest blijven, werd de diagnose ‘reumatologische aandoening aan het bewegingsapparaat’ vastgesteld. Inmiddels liep ik met een stok en vertelde de therapeut mij dat ik binnen een half jaar in een rolstoel zou belanden. Je snapt dat dit niet mijn droomscenario was.

Ik had mijn lichaam vergiftigd

Mijn allergrootste ‘redding’ was een invallende bedrijfsarts. Zij vertelde mij dat zij er een andere kijk op had; een Oosterse kijk. Dat betekende zoveel als dat ik mijn lichaam, mijn systeem, ‘vergiftigd’ had. Al jaren deed ik 101 dingen op een dag. Ik minderde niet, er kwam steeds meer bij.

Haar inzicht betekende een ommekeer in mijn leven. Ik ging terug naar de schoolbanken, leerde (tot aan vandaag) zoveel als mogelijk over anatomie, fysiologie, pathologie, ziekteleer & diagnose, orthomoleculaire voedingsleer, voeding & diëtiek (sport)massages), energiebanen, neurofeedback, life coaching, voedingsbegeleiding & consulten, gewichtsconsulente, fitnessinstructeur, sportvoeding, voedingsondersteuning en supplementen. En ik vermoed dat ik voorlopig nog niet uitgeleerd ben. Ook hier 'vocht' ik. Maar dan voor mijn gezondheid.

Pak jij de regie over je lichaam? 

Door dit alles kon ik weer terugkeren naar de sportwereld. En hoe! Ik heb geleerd dat ik aan het roer sta van mijn eigen lichaam. Dat het draait om balans, om een goede gezondheid, om voeding in combinatie met beweging en rust. Mijn benen blijven altijd mijn zwakke plek maar over het algemeen heb ik de regie over mijn lichaam. 

Gezond, Fit & Weerbaar

Al in 2007 startte ik mijn eigen voedingspraktijk en in januari 2010 keerde mijn voeten terug naar de mat, waar ze thuishoren. Ik begon met Krav Maga. Al vrij snel voelde ik mij daar thuis en al in september 2012 begon ik met lesgeven. Aanvankelijk aan kinderen en nog voor de club waar ik zelf trainde, inmiddels in mijn eigen club aan kinderen en volwassenen waarbij ik ook 1:1 training en coaching geef en een weerbaarheidstraject heb ontwikkeld wat ik mag geven op basisscholen. 

Inmiddels kan ik zeggen dat ik zo'n 40 jaar op de mat sta en mij alweer zo'n ruim 15 jaar verdiep in voeding & coaching en training.

Ondertussen ontwikkel ik mij verder in Filipino Martial Arts (basic) en MMA (basic). Op deze manier blijf ook ik leren welke 'eenvoudige'  manieren er allemaal zijn om mensen gezond weerbaar te maken en te houden.

Je snapt nu waarom en dat het mijn missie is om jou gezond, fit & weerbaar te maken. Maar dan zonder alle struggles die ikzelf heb gehad.

Ontdek hoe ik je kan helpen om gezond, fit & weerbaar te worden